مطالب من

آنالایزر

آنالایزر ابزار دقیق خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

آنالایزر چیست ؟

 به طور کلی آنالايزرها تجهیزاتی هستند که مقدار و خلوص يك ماده را در یک تركيب بر اساس خواص شیمیایی و فیزیکی آن مورد اندازه گیری قرار می دهند . در صورتیکه در پروسه تولید نیاز به سنجش دائمی ماده ای خاص احساس شود از آنالایزر های online که در مسیر جریان ماده قرار داده می شوند و اطلاعات را به صورت مداوم به اتاق های کنترل مخابره می شود استفاده می کنند.

این درصورتی می باشد که گاهی به دلیل حساسیت و دقت بالای مورد نیاز و یا عدم نیاز به انجام آزمایش های مداوم ماده مربوطه ابتدا با طی کردن روند آماده سازی به نمونه ای قابل سنجش در آزمایشگاه در آمده و سپس توسط آنالایزر های Offline مورد بررسی قرار می گیرند.

آنالایزرهایی که جهت سنجش گاز مورد استفاده هستند، به دو دسته کلی آنالایزر های گازهای محیطی و آنالایزرهای گازهای حاصل از احتراق طبقه بندی شده و آنالایزرهای مربوط به مایعات جهت اندازه گیری میزان خلوص سیال ؛ pH ؛اکسیژن،کلر.. مورد استفاده قرار می گیرند.

آنالایزر گاز کلر Cl2 Analyzer

 کلر یک از جمله مواد شیمیایی خطرناک است که در حد مجاز به‌عنوان تصفیه‌ کنندۀ آب‌های آشامیدنی کاربرد عمده دارد اما عدم رعایت موارد ایمنی و بی‌احتیاطی می‌تواند منجر به نشت این گاز و بروز مسمویت شود.

اندازه گیری میزان کلر در آب به هدف کنترل میزان این ماده سمی؛ یکی دیگر از پارامترهای مهم اندازه گیری در صنعت به خصوص در واحد های آب و بخار کارخانجات است.

آنالايزر اكسيژن Oxygen Analyzer

 عموما ” آنالايزرهای اكسيژن جهت اندازه گیری اکسیژن در گازها و محلول ها می شوند. آنالایزر ابزار دقیق –   با اندازه گیری اکسیژن در خروجی بویلرها و کوره ها به کاهش مصرف سوخت آنها کمک شایانی شده و با سنجش اکسیژن در واحد های تصفیه فاضلاب از کیفیت پروسه تصفیه مطلع می شوند.

کاربرد آنالایزر اکسیژن در صنایع

  • مراکز پرورش آبزیان
  • مراکز دامپزشکی
  • کشاورزی
  • آزمایشگاه ها
  • معادن
  • صنایع غذایی

آنالایزر گاز هیدروژن H2 Analyzer

اندازه گيری هيدروژن بر مبنای تفاوت هدايت حرارتی هيدروژن که بسيار بيشتر از ساير گازها است می باشد.

این تجهیزات شامل دو سلول مجزا از به همراه Filaments یا رشته مقاومتی می باشند که مقاوت آنها در اثر تغیر دما تغییر می نماید .يك منبع تغذيه ولتاژ ثابتی را روي رشته های مقاومتی اعمال كرده و دمای آنها را به اندازه دمای طراحی شده بالا مي برد نمونه به يكی ازسلول ها و گاز مرجع به سلول ديگر وارد می گردد .

به دليل اينكه هيدروژن دارای ضريب هدايت بالايی است، در اثر عبور گاز نمونه از رشته مقاومتی دمای آن كاهش می يابد. با اندازه گیری ومقايسه مقاومت هر یک از رشته های مقاومتی و با در نظر داشتن رابطه مقاومت و دمای آنها هيدروژن گاز تزريقی را ميتوان بوسیله مدار پل وتسون اندازه گيری کرد.

آنالایزر PH Analyzer PH

 یكی از پركاربردترین پارامترهایی که در صنعت جهت کنترل کیفیت محصول و جلوگیری از خوردگی و آلودگی محیط زیست مورد اندازه گیری قرار می گیرد pH یا معیار اسیدی یا بازی بودن یك محلول است.

آنالایزر رطوبت Moisture Analyzer

اندازه گیری رطوبت در آنالایزرها به روشهای متفاوت انجام می پذیرد از جمله آنها می توان به بدست آوردن نقطه شبنم و محاسبه رطوبت گاز و یا روش رسانايي الكتريكی که براي اندازه گيري و كنترل پيوسته رطوبت در جامدات مورد استفاده قرار میگیرد اشاره کرد.

همچنین روش طیف نما نیز که در آن یک نور درون گاز نمونه فرستاده شده آنالایزر ابزار دقیق –  و با اندازه گیری مقدار نوری که در طول موج های خاص متراکم شده رطوبت را مورد سنجش قرار می دهد که از دیگر روش های اندازه گیری به حساب می آید.

کاربرد آنالایزر رطوبت

مقدار رطوبت در گاز تصفيه شده ویا رطویت در رنج در صدی در مواد غذایی از جمله کاریرد های مهم این تجهیزات می باشد.

  • صنایع غذایی
  • صنایع شیمیایی و ساخت مواد
  • یخچال های صنعتی

آنالایزر ابزار دقیق خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

در این مطلب به موضوعات آنالایزر چیست- آنالایزر پتروشیمی- آنالایزر گاز چیست- آنالایزر ph- آنالایزر اکسیژن چیست- آنالایزرهای صنعتی- دستگاه آنالایزر- دستگاه آنالایزر مو پرداختیم. باز هم تاکید می کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله آنالایزر را با قیمتی رقابتی و بهترین خدمات پس از فروش تقدیم شما بزرگواران نماییم. خواهش ما این است که حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از آنالایزر  را از هر شخص یا فروشگاهی کنید با یکی از شماره های8-37139607- 0910414329-31774  در دفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021یا 33940962-021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید. همچنین می توانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید. همچنین اگر سوال و ابهامی داشتید می توانید خارج از زمان کاری از طریق واتساپ با شماره 09120324393با ما درتماس باشید. هدف ما جلب رضایت کامل شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *