مطالب من

کاربرد EMF متر، گوس متر یا تسلا متر

کاربرد EMF متر، گوس متر یا تسلا متر

EMF مترها (گوس متر یا تسلا متر) و چگونه کار می کنند؟

EMF/ELF متر میزان شدت و نه جهت میدان تشعشع الکترو مغناطیسی را در رنج 1/ 0 الی 199 میلی گوس اندازه گیری می کند. میزان و درجه تشعشعات که در ویدئو ترمینال ها، فن ها، سیستم کنترل سیم کشی، خطوط برقی و غیره به کار رفته است را بسیار دقیق اندازه گیری کند. emf-EMF مخفف ELECTRO MAGNETIG FIELD میدان الکترو مغناطیسی می باشد و ELF مخفف EXTREMELY LOW FREQUNCY  فرکانس بسیار پایین می باشد.

سنسور تشعشع الکترو مغناطیسی دقیقا جلو پنل در زیر LCD قرار می گیرد و در همان جا می توان واحد گوس یا تسلا را انتخاب نمود.

به خاطر اینکه این دستگاه تک محوره می باشد ممکن است برای اندازه گیری کامل، در 3 جهت محور اندازه گیری نیازباشد. شاخص بالاتر از رنج به شما اجازه می دهد که اگر میزان اندازه گیری شده بیشتر از 200 MG  شد مطلع شوید.

کاربرد گوس متر

  • شرکت های تولید برق
  • کارخانجات تجهیزات الکترومغناطیسی مانند فن ها، ژنراتورها و ویدئو مانیتورها
  • ایستگاه های کامپیوتری
  • عیب یابی و تصدیق سیم کشی
  • تطبیق FCC
  • تعمیر و نگهداری نوار مغناطیسی
  • آزمایشگاه های کالیبراسیون
  • پایش و عیب یابی پسماند میدان های مغناطیسی باقی مانده از استفاده تجهیزاتی که این میدان را تولید می کنند، نظیر جرثقیل های آهنربائی

 بطور کلی می توان گوس متر ها را به دو مدل تک محور و سه محور تقسیم کرد که در مدل سه محور برحسب x / y / z جهت میدان رو نمایش می دهد این پارامتر در زمینه برق های سه فاز یا مولدهای سه فاز اهمیت پیدا می کند همچنین در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی نیز جهت بررسی میدان های مغناطیسی و الکتریکی بروی سایر دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در فرکانس های بالا در رده فرکانس RF باید از مدل های مخصوص ساخته شده در این فرکانس استفاده کرد. که برای فرستنده های مخابراتی و ماهواره ای و تلفن همراه استفاده ویژه ای داراست. جهت اندازه گیری برای میزان های کم از گوس متر و مقادیر زیاد تسلامتر استفاده می شود که قابل تبدیل به یکدیگر می باشند.

تسلا (T) واحد چگالی شار مغناطیسی (B) است و برابر است با ۱۰,۰۰۰ گوس

الکتریسته ساکن نیز پارامتر دیگری است که در بعضی کارخانه ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وجود الکتریسیته ساکن بروی مواد اولیه باعث ایجاد مشکل در رنگ پذیری و یا ایجاد جرقه در مکان های قابل اشتعال شده که باید میزان آن اندازه گیری و تست شود.

همچنین میدان های مغناطیسی تاثیر نامطلوبی بر بدن می گذارددر واقع اکثر مغناطیس های بزرگ میدانی کمتر از چند تسلا تولید می کنند. بر اساس اسناد و مدارک موجود اثر این میدان چند تسلایی بر بدن انسان ناچیز بوده و پتانسیل خطر آن پایین است. افرادی که با دندانهای پر شده در معرض میدان 1.5 تسلایی قرار گرفته اند، عنوان کرده اند که مزه عجیبی را در دهان حس نموده اند. و افرادی که دستشان را در میدان 10 تسلایی قرار داده اند گفته اند که: احساس سردی ، درد در استخوان و مورمور شدن پوست را داشته اند.

مطالعات آزمایشگاهی هم نشان داده که گلبول های قرمز خون در میدان 0.35 تسلایی به چرخش واداشته می شوند. به هرحال توصیه می شود که از ماندن بیش از 8 ساعت در محیطی که شدت میدان در آن 0.06 تسلا است، خودداری شود. ضمنا هیچ قسمت از بدن نباید برای مدت طولانی در میدانی تا 2 تسلا قرار گیرد. بر همین اصل نیز بازرسین کارخانه ها و مراکز بهداشت حرفه ای با استفاده از این دستگاه ها می توانند میزان خطر آفرینی یک محیط را برای کارگران و افرادی که در آن محیط فعالیت دارند ارزیابی کنند.

قیمت دستگاه emf خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

ما در این مقاله به موضوعات خرید دستگاه emf- دستگاه emf چیست- گوس متر چیست- قیمت vivobase- قیمت دستگاه مغناطیس سنج- دستگاه اندازه گیری شدت میدان مغناطیسی- طرز کار گوس متر- اندازه گیری میدان مغناطیسی آهنربا پرداختیم. در پایان مجددا تاکید می کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله دستگاه emf را با مناسبترین قیمت و تضمین اصالت کالا در ایران تامین نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان گرامی نماییم. توصیه وخواهش ما این است که حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دستگاه emf را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های8-37139607- 0910414329-31774 دردفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021یا 33940962-021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.همچنین می توانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *