مطالب من

منبع تغذیه آزمایشگاهی

منبع تغذیه آزمایشگاهی خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

منبع تغذیه آزمایشگاهی Supply of laboratory چیست؟

منبع تغذیه آزمایشگاهی یکی از لوازم ضروری برای استفاده در آزمایشگاه الکترونیک صنعتی و راه ‎اندازی مدار الکترونیک، منبع تغذیه آزمایشگاهی می‎باشد. از منبع تغذیه آزمایشگاهی برای تأمین انرژی الکتریکی استفاده می‎شود. برای انتخاب منبع تغذیه dcمتغیر آزمایشگاهی باید به ویژگی‎ها‎یی از قبیل ولتاژ خروجی، حداکثر جریان خروجی، شکل موج خروجی و در عین حال پایداری مشخصات خروجی دقت کرد.

در کار های آزمایشگاهی و مهندسی برق و الکترونیک همیشه نیاز به وجود منبع تغذیه و پاورآنالایزراحساس می شود تا مهندسین بتوانند توسط آن تغذیه مدارات الکتریکی و الکترونیکی را تامین و با تغییر پارامتر های منابع تغذیه مدارات خود را تست نمایند. منابع تغذیه مورد نیاز در چنین محیط هایی ، همان منابع تغذیه DC با استفاده از برق شهر است که قابلیت تغییر پارامتر های منبع تغذیه مانند ولتاژ و جریان را دارا می باشد. به این منابع، منابع تغذیه DC متغیر گفته می شود. از این منابع در تمامی محیط های آزمایشگاهی و تعمیراتی استفاده می شود. برای مثال یک تعمیر کار موبایل به صورت مداوم از این منابع برای تست و روشن کردن مدارات موبایل استفاده می کند .

اصول عملکرد منابع تغذیه آزمایشگاهی :

خروجی‎ها‎ی متغیر منبع تغذیه آزمایشگاهی علاوه بر آنکه باید بتوانند ولتاژ خروجی را تنظیم نمایند، باید قابلیت جریان خروجی را نیز داشته باشند. تنظیم ولتاژ خروجی به منظور استفاده از منبع ولتاژ تثبیت شده و قابلیت محدود کردن جریان خروجی صورت می‎گیرد به این شکل که با قرار دادن منبع تغذیه در حالت ولتاژ ماکزیمم و محدود کردن جریان خروجی، می‎توان از آن به عنوان منبع جریان استفاده کرد.

از آنجا که خروجی منبع تغذیه تراکینگ آزمایشگاهی گاهی ممکن است در حالت جریان بالا مورد استفاده قرار گیرد، لذا نمی‎توان ازترانسفورماتور دو سر، با در نظر گرفتن ولتاژ ماکزیمم منبع تغذیه استفاده نمود. برای مثال برای ساخت یک منبع تغذیه صفر تا ۴۰ ولت، باید ترانسفورماتور ۴۵ ولت به کار برد زیرا استفاده از منبع تغذیه در ولتاژ‎ها‎ی پائین و جریان بالا، تلفات ترانزیستورهای قدرت را افزایش می‎دهد که این امر موجب صدمه دیدن آنها می‎شود.

نمایشگر دقیق ولتاژ و جریان خروجی یکی از قابلیت‎های دیگری است که در طراحی منبع تغذیه سوئچینگ و تراکینگ باید مورد توجه متخصصین قرار گیرد. همچنین باید هنگام محدود شدن جریان خروجی، به کاربر اطلاع داده شود که این کار معمولاً توسط یک نمایشگر LED صورت می‎گیرد.

توجه به میزان توانائی تولید ولتاژهای ثابت نیز در طراحی منبع تغذیه الزامی است. این ولتاژها عموماً در مدارهای کوچک با جریان پائین بکار می‎روند لذا حداکثر جریان خروجی آنها می‎تواند یک آمپر تلقی شود.

با کمک موازی کردن خروجی‏ های منبع تغذیه دوبل و یا موازی کردن دو منبع تغذیه مشابه می‎توان به ولتاژها و جریانهای بالاتر دست پیدا کرد. برای مثال می‎توان با سری کردن دو منبع تغذیه صفر تا ۴۰ ولت با حداکثر جریان خروجی ۳ آمپر، ولتاژ خروجی صفر تا ۸۰ ولت با حداکثر جریان ۳ آمپر و با موازی کردن آنها ولتاژ خروجی صفر تا ۴۰ ولت با حداکثر جریان ۶ آمپر را ایجاد کرد.

منبع تغذیه آزمایشگاهی خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

ما در این مقاله به موضوعات منبع تغذیه آزمایشگاهی دانش آموزی- منبع تغذیه آزمایشگاهی دیجیتال- منبع تغذیه آزمایشگاهی چیست- فروش منبع تغذیه آزمایشگاهی 5 آمپر- منبع تغذیه چیست- تعمیر منبع تغذیه آزمایشگاهی- منبع تغذیه آزمایشگاهی 10 آمپر- منبع تغذیه خانگی پرداختیم. در پایان مجددا تاکید می کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله منبع تغذیه را با مناسبترین قیمت و تضمین اصالت کالا در ایران تامین نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان گرامی نماییم. توصیه و خواهش ما این است که حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از منبع تغذیه را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های8-37139607- 0910414329-31774  در دفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021یا 33940962-021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید. همچنین می توانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *