مقالات الکترونیک و برق صنعتی

میگر چیست؟ راهنمای خرید میگر یا تستر عایق

میگر چیست؟ راهنمای خرید میگر یا تستر عایق

میگر ( تستر عایقی ) وسیله ای برای اندازه گیری مقاومت های بسیار بزرگ معمولاً تا 5 گیگا اهم است. به همین جهت برای اندازه گیری چنین مقاومت های بزرگی نیازمند ولتاژ تزریق بسیار زیادی در حدود 10 الی 12 کیلوولت نیاز است .

کاربردهای میگر در صنعت

  • اندازه گیری مقاومت عایقی کابل ها، موتورها، ترانسفورماتور ها ، ژنراتورها و سایر تجهیزات الکتریکی
  • آزمایشات مفصل بندی وسر کابل ها ی فشار قوی
  • تشخیص سلامت عایق در زمان انجام تعمیرات روی کابل های زمینی
  • بالا بردن عمر مفید تجهیزات الکتریکی
  • جلوگیری از سوئیچینگ‌ های مکرر
  • تست های استقامت عایقی DC به منظور راه اندازی شبکه های توزیع
  • قابلیت بازبینی و انجام تست های نظارتی هنگام تحویل کالا از انبار تجهیزات
معرفی و راهنمای خرید انواع میگر

طریقه عملکرد میگر

برای انداز ه گیری مقاومت های بزرگ ( حدود 5 گیگا اهم ) به ولتاژ بالایی (حدود 10 کیلو ولت ) نیاز است .میگر از یک نسبت سنج تشکیل شده است.

منبع ولتاژ مورد استفاده دستگاه اغلب متناوب است و آن را به دو صورت زیر ایجاد می کنند:

روش اول با به کار بردن یک منبع تغذیه DC ولتاژ DC را به کمک نوسان ساز ( اسیلاتور ) به ولتاژ AC تبدیل میکنند. حال می توان با استفاده از ترانسفورماتور ولتاژ متناوب خروجی اسیلاتور را به هر مقدار دلخواه افزایش داد.

روش دوم استفاده از یک ژنراتور ساده که محرک آن دست است می توان ولتاژ AC تولید کرد.

تست میگر

میگر بین دو نقطه عایقی که قرار است تست را انجام دهد ولتاژ بالای DC اعمال میکند که باعث می شود جریان هدایت شده ومقدار مقاومت بااستفاده از قانون اهم قابل اندازه گیری شود.مقدارمقاومت بدست آمده همان مقاومت عایق می باشد.

تست تشخیص سالم بودن میگر: دسته ای را که در کنار میگرقرار دارد رامیچرخانیم و دو سر سیم ها را به یکدیگر اتصال می دهیم اگر عقربه روی عدد صفر قرار گرفت در این صورت میگر سالم است .

میگر چیست,میگر زدن موتور,میگر دیجیتال,میگر هیوکی 4056,میگر زدن کابل,میگر زدن,میگر هیوکی,میگر تست چیست,میگر کیوریتسو,میگر چگونه کار میکند,میگر hioki,میگر تست,میگر هیوکی 3454,میگر تست کابل,میگر برق,میگر چاه ارت,میگر 1000 ولت,بتن مگر

نحوه میگر زدن روی ماشینها

در ابتدا باید از قطع بودن برق اطمینان حاصل کنیم و با توجه به اطمینان ازعدم وجود ولتاژ به کمک دونفر و رعایت کامل مسایل ایمنی مقاومت عایقی دستگاه اندازه گیری شود.

نکته : در انتها می توان به بهترین برند های میگر که شامل میگر دیجیتال کیوریتسو ژاپن , میگر مارمونیکس کانادا و میگردیجیتال هیوکی ژاپن است اشاره کرد .

قیمت میگر و قیمت تستر عایق کابل

قیمت میگر یا همان قیمت تستر عایق کابل باتوجه به مشخصات فنیشان مانند میگر 5 کیلو یا میگر 1 کیلو و یا باتوجه به برندهایشان مانند میگر 5 کیلو کیوریتسو یا میگر 1 کیلو هیوکی می تواند متفاوت باشد ، از این رو جهت استعلام بهترین قیمت میگر می توانید با شماره های درج شده در صفحه تماس باما با ما در ارتباط باشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *