دسته‌بندی نشده, مطالب من

انواع اسپکتروم آنالایزر

اسپکتروم آنالایزر خرید تا 30درصد تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

انواع اسپکتروم آنالایزر

انواع اسپکتروم آنالایزر را از منظر ساختمان داخلی به دو دسته آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌کنند. در نوع قدیمی‌تر با استفاده از عناصر و فیلترهای آنالوگ و سپس نمایش در صفحه مدرج، همانند اسیلوسکوپ‌های قدیمی، نمایش طیف فرکانسی سیگنال را انجام می‌دادند. این نوع از اسپکتروم آنالایزرها را به سبب استفاده از فیلتر هیتروداین به همین نام نیز می‌شناختند.

امروزه با پیشرفت علم پردازش سیگنال‌های دیجیتال، فیلتر هیتروداین با محاسبات سریع FFT دست به دست هم دادند تا پردازش دیجیتال سریع و کارآمدی را در انواع جدیدتر اسپکتروم آنالایزرها برای کاربر به ارمغان آورند.اما از منظر کارکرد نیز این تجهیزات دو دسته‌بندی دارند. در نوع جارویی یا Sweep آن با بهره‌گیری از فیلتر میان‌گذر IF، سطح طیف را جهت دریافت اطلاعات سیگنال جارو می‌کند، سپس با عبور سیگنال از فیلتر ویدئو، نمایش فرکانسی سیگنال روی صفحه نمایش دستگاه انجام می‌شود. اما در نوع لحظه‌ای یا Real-time و با استفاده از فیلترهای متعدد، و امروزه در انواع دیجیتال آن، با بهره گیری از پردازش دیجیتال سیگنال‌ها و فیلترFFT تاخیرهای زمانی جبران می‌شود و اطلاعات سیگنال به‌صورت لحظه‌ای و بدون صرف زمان برای جارو کردن طیف، به نمایش درمی‎آید.

 

اسپکتروم آنالایزر جارویی

این نوع از تجهیز آنالایزر با نام اسپکتروم آنالایزر سوییپ یا جارویی که از مرسوم‌ترین تجهیزات تحلیل سیگنال به‌شمار می‌آید با بهره‌گیری از فیلتر هیتروداین سطح طیف فرکانسی را جارو می‌کند و در مدت این عمل هرگونه فعالیت طیف را جهت نمایش ثبت می‌کند. این عمل به ما کمک می‌کند تا به فرکانس‌های کاری بالا و پهنای‌ باندهای وسیع دسترسی داشته باشیم و بتوانیم همه طیف را حتی تا مراتب چند گیگاهرتز یک‌جا مورد بررسی قرار دهیم. اما با توجه به اینکه همواره فقط بخشی از طیف از فیلتر IF عبور کرده و جارو می‌شود و این عمل برای بقیه طیف به‌صورت متوالی انجام می‌شود، تغییرات سریع و لحظه‌ای سیگنال در فرکانس مورد نظر را اگر در زمانی پس از جارو شدن رخ دهد، دستگاه آن را نمی‌بیند و در خروجی نمایش نمی‌دهد. همچنین با توجه به اینکه عناصر داخلی اسپکتروم آنالایزر جارویی، آنالوگ و برداری هستند، امکان اندازه‌گیری فاز سیگنال که کمیتی ریاضی و عددی است وجود ندارد. به این منظور نوع دیگری از این تجهیز پرکاربرد را معرفی خواهیم کرد.

اسپکتروم آنالایزر لحظه‌ای

در این تجهیز ما با مفهوم Real-time بودن پردازش‌ها مواجه هستیم به‌طوری‌که با بهره‌مندی از پردازش سیگنال دیجیتال و محاسبات سریع FFT ، دیگر تغییرات لحظه‌ای سیگنال در پردازش از قلم نمی‌افتد و ما قادر هستیم سریع‌ترین تغییرات در هر کجای طیف را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین از دیگر مزایای پردازش دیجیتال در این نوع اسپکتروم آنالایزرها، تحلیل و نمایش فاز سیگنال است که به واسطه رقمی‌شدن پردازش‌ها این امر ممکن شده‌است. از محدودیت‌هایی که تحلیلگرهای لحظه‌ای برای ما ایجاد می‌کنند می‌توان به محدودیت در زمینه فرکانس اشاره داشت به‌طوری‌که به دلیل محدودیت در بخش تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال، ما فقط به بخش محدودی از طیف جهت پردازش لحظه‌ای دسترسی داریم.

اسپکتروم آنالایزر خرید تا 30درصد تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

در این مطلب به موضوعات اسپکتروم آنالایزر دست دوم قیمت- خرید اسپکتروم آنالایزر دست دوم- ساخت اسپکتروم آنالایزر- خرید اسپکتروم آنالایزر دستی- اسپکتروم چیست- اسپکتروم در فایندر چیست- قیمت اسپکتروم آنالایزر دستی- کاربرد دستگاه طیف نما پرداختیم. باز هم تاکید میکنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته اییم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله اسپکتروم را با قیمتی رقابتی و بهترین خدمات پس از فروش تقدیم شما بزرگواران نماییم. خواهش ما این است که حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از اسپکتروم را از هر شخص یا فروشگاهی کنید با یکی از شماره های8-37139607- 0910414329-31774  دردفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021یا 33940962-021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.همچنین میتوانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید. همچنین اگر سوال و ابهامی داشتید میتوانید خارج از زمان کاری از طریق واتساپ با شماره 09120324393با ما درتماس باشید. هدف ما جلب رضایت کامل شماست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *