مطالب من

فانکشن ژنراتور پینتک

فانکشن ژنراتور پینتک خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

فانکشن ژنراتور و کاربردهای آن  (Function Generator)

یکی از مهمترین و پرکاربردترین تجهیزات آزمایشگاه‌های الکترونیک است. در طراحی و عیب‌یابی الکترونیک، برای شبیه‌سازی عملکرد طبیعی  مدار مورد بررسی، اغلب به یک سیگنال قابل کنترل نیاز داریم. علاوه بر این، برای آزمایش سیستم‌های فیزیکی و ترنسدیوسرها سیگنال‌های پایدار و قابل اطمینانی لازم است. سطح سیگنال مورد نیاز از میکروولت تا ده‌ها ولت یا بیشتر متغیر است. همه این سیگنال‌ها توسط فانکشن ژنراتور تولید می‌شوند.

فانکشن‌ ژنراتورهای مدرنِ «سنتز دیجیتالی مستقیم» (Direct Digital Synthesis) یا DDS قادر به ارائه طیف گسترده‌ای از سیگنال‌ها هستند. این فانکشن ژنراتورها می‌توانند خروجی سینوسی، مربعی و مثلثی با فرکانس کمتر از 1 هرتز تا حداقل 1 مگاهرتز با دامنه متغیر و آفست DC قابل تنظیم را تولید کنند. بسیاری از فانکشن ژنراتورها دارای قابلیت‌های اضافه‌ای مانند قابلیت ارائه فرکانس بالاتر، تقارن متغیر، «جاروب فرکانس» (Frequency Sweep)، مدولاسیون AM و FM و… هستند. مدل‌های پیشرفته‌تر، انواع شکل موج‌های اضافی را ارائه می‌دهند و فانکشن ژنراتورهای شکل موج دلخواه می‌توانند شکل موج‌های دوره‌ای (متناوب) تعریف شده کاربر را مهیا کنند.

در مواردی که به سیگنال‌های محرک پایدار و تکرارپذیر نیاز است، از فانکشن ژنراتورها استفاده می‌شود. در اینجا برخی از موارد استفاده عمومی و کاربران فانکشن ژنراتور ذکر شده است:

  • تحقیق و توسعه
  • مؤسسات آموزشی
  • مشاغل تعمیر تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی
  • آزمایش تحریک/پاسخ، توصیف پاسخ فرکانسی و تزریق سیگنال در مدار
  • علاقه‌مندان به الکترونیک

انواع فانکشن ژنراتور

فانکشن ژنراتورهای مختلفی در بازار وجود دارند که دامنه هزینه آن از چند ده دلار تا ده هزار دلار است. برخی از آن‌ها ابزارهای اختصاصی هستند، برخی از آن‌ها جعبه‌های سیاه با رابط‌های USB و ترمینال خروجی‌اند، برخی دیگر به کامپیوتر یا باس‌های ابزار دقیق متصل می‌شوند و برخی دیگر برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که برای تولید شکل موج بر روی رایانه روی پورت موازی یا از طریق کارت صدا اجرا می‌شوند. همچنین کیت‌های ارزان نیز جهت بهره‌گیری از قابلیت‌های فانکشن ژنراتور برای علاقه‌مندان وجود دارد.

  1. نرم افزاری: فانکشن ژنراتورهای فقط نرم‌افزاری کمترین هزینه را دارند و می‌‌توانند برای دانشجویان و علاقه‌مندان با بودجه کمتر جذاب باشند. آن‌ها همچنین از نظر فرکانس محدودترین انواع فانکشن ژنراتورها هستند و اغلب فقط در محدوده صوتی قرار می‌گیرند.
  2. جعبه سیاه: فانکشن ژنراتورهایی که به صورت جعبه سیاه هستند، از نظر هزینه در رده‌های بعدی قرار دارند و از مزیت قابلیت حمل و مصرف توان پایین برخوردار هستند. هدف آن‌ها اغلب کار با رایانه‌های قابل حمل یا همان لپ‌تاپ‌ها است.
  3. باسی: ژنراتورهایی که به باس‌های مختلف متصل می‌شوند (به عنوان مثال PC ،VXI و…) در مواردی که فضای بالایی وجود داشته باشد مناسب هستند و معمولاً برای یک سیستم اندازه‌گیری سفارشی به کار می‌روند.
  4. رومیزی: ژنراتورهای اختصاصی رومیزی benchtop در کنار دکمه‌ها و نمایشگرهای خود ارائه می‌شوند. این ابزارهای گران اختصاصی قابلیت‌هایی را به فانکشن ژنراتور اضافه می‌کنند و معمولاً شامل یک یا چند نوع اتصال رابط هستند که امکان کنترل توسط رایانه را دارند.

فانکشن ژنراتور پینتک خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

در این مطلب به موضوعات فانکشن ژنراتور اندروید- فانکشن ژنراتور آنالوگ- کار با فانکشن ژنراتور- فانکشن ژنراتور دست دوم- قیمت فانکشن ژنراتور- تفاوت سیگنال ژنراتور و فانکشن ژنراتور- برنامه فانکشن ژنراتور پرداختیم. باز هم تاکید می کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله فانکشن ژنراتور را با قیمتی رقابتی و بهترین خدمات پس از فروش تقدیم شما بزرگواران نماییم. خواهش ما این است که حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از فانکشن ژنراتور را از هر شخص یا فروشگاهی کنید با یکی از شماره های8-37139607- 0910414329-31774  در دفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021یا 33940962-021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید. همچنین می توانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید. همچنین اگر سوال و ابهامی داشتید می توانید خارج از زمان کاری از طریق واتساپ با شماره 09120324393با ما درتماس باشید. هدف ما جلب رضایت کامل شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *