مطالب من

ولت متر عقربه ای

قیمت ولت متر عقربه ای خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

ولت متر عقربه ای چیست؟

ولت متر عقربه ای یک ابزار اندازه‌گیری است که ولتاژ بین دو گره را در یک مدار الکتریکی اندازه‌گیری می‌کند. در ولت‌مترهای آنالوگ، نشانگر متناسب با ولتاژ مدار در یک مقیاس مشخص حرکت می‌کند. ولت متر دیجیتال با استفاده از مبدل آنالوگ به دیجیتال، ولتاژ را به صورت عددی نمایش می‌دهد.

ولت متر عقربه ای نصب شده دائمی، برای پایش ژنراتورها یا سایر دستگاه‌های ثابت به کار می‌روند. ابزارهای قابل حمل نیز برای اندازه‌گیری جریان و مقاومت به مولتی‌متر مجهز شده‌اند. این ابزارها، تجهیزات استاندارد تست در کارهای برق و الکترونیک هستند.

 

 

انواع ولت متر عقربه ای

ولت متر عقربه ای که به ولت متر آنالوگ معروف است، ولتاژ با انحراف عقربه یا همان نشانگر نشان داده می‌شود. یک ولت متر آنالوگ را می‌توان در سه دسته تقسیم‌بندی کرد:

  • ولت‌متر با پیچه متحرک
  • ولت‌متر با آهن متحرک
  • ولت‌متر الکترواستاتیک

ولت متر پیچه متحرک

ابزارهای پیچه متحرک ولت‌مترهای آنالوگی هستند که در دو نوع موجودند:

  • ولت‌مترهای پیچه متحرک مغناطیس دائم
  • ولت‌مترهای پیچه متحرک دینامومتر

ابزارهای پیچه متحرک دینامومتر: ابزارهای پیچه متحرک دینامومتر از دو پیچه تشکیل می‌شوند. یک پیچه ثابت است و دیگری به دور آن می‌چرخد. برهمکنش دو میدان منجر به تولید گشتاور انحراف می‌شود. ابزارهایی با آهن متحرک در مدارهای AC مورد استفاده قرار می‌گیرند و به انواع آهن متحرک ساده، دینامومتر و القایی دسته‌بندی می‌شوند. ابزارهای با آهن متحرک از آهن نرم شامل پیچه‌های متحرک و ثابت تشکیل شده‌اند.

ولت‌متر آهن متحرک

برهمکنش شارهای تولیدی این عناصر موجب تولید گشتاور انحراف می‌شود. محدوده‌های اندازه‌گیری این ابزارها را می‌توان با نگه داشتن مقاومت‌های سری با پیچه گسترش داد.

ولت‌متر الکترواستاتیک

این نوع ولت متر بر اساس قاعده الکترواستاتیک کار می‌کند که در آن دافعه بین دو صفحه باردار سبب ایجاد انحراف در نشانگر چسبیده به فنر می‌شود.

این ابزارها برای اندازه‌گیری‌های ولتاژ بالای AC و DC مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نوع ولت‌مترها، ابزارهایی با حساسیت بالا هستند و قابلیت اندازه‌گیری کوچک‌ترین ولتاژهای بار تا ولتاژ بالایی مانند ۲۰۰ کیلوولت را دارند.

قیمت ولت متر عقربه ای خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

در این مطلب به ولت متر عقربه ای پرداختیم. باز هم تاکید می کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله ولت متر را با قیمتی رقابتی و بهترین خدمات پس از فروش تقدیم شما بزرگواران نماییم.

خواهش ما این است که حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از ولت متر را از هر شخص یا فروشگاهی کنید با یکی از شماره های8-37139607- 0910414329-31774  در دفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021یا 33940962-021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید. همچنین می توانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید. همچنین اگر سوال و ابهامی داشتید می توانید خارج از زمان کاری از طریق واتساپ با شماره 09120324393با ما درتماس باشید. هدف ما جلب رضایت کامل شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *