مطالب من

قیمت پیرومتر لیزری و کاربرد آن

پیرومتر لیزری و کاربرد آن

پیرومتر  و پرومتر لیزری چیست؟

واژه پیرومتر (پایرومتر pyrometer) از دو واژه یونانی پیرو به معنای آتش و متر به معنای اندازه‌گیری متشکل شده است. پیرومتر ها نوعی ترمومتر مجهز به حسگر راه دور و مکانیزم اندازه گیری دما از راه دور هستند که برای اندازه‌گیری دما سطحی اجسام استفاده می‌شود.

در تعریف علمی تر،  پایرومتر دستگاهی است که از یک فاصله خاص، دمای سطح را از طیف تشعشع حرارتی نشر داده شده از آن، که به طیف رادیومتری معروف است، اندازه گیری می کند. پیرومترهای مدرن یا ترمومترهای مادون قرمز pyrometer Infrared دمای اشیای خنک‌تر را (زیر دمای اتاق) با شار تشعشعی مادون قرمز اندازه‌گیری می‌کنند. اساس کار پایرومتر بر مبنای انرژی پرتو های ساطع شده از جسم می باشد.

سایز هدف می تواند خیلی بزرگ و یا در نهایت کوچکی باشد برای مثال یک میکروسکوپ مادون قرمز توانایی متمرکز کردن روی یک سطح با قطری به کوچکی 0.003 اینج را دارد. برای بیشتر کاربردها، رنج سایز target پایرومتر های مادون قرمز از 0.1 در 2  تا 2  در 10اینچ  می باشد.

لزوم استفاده از پیرومتر لیزری

 به طور کلی دماسنج های غیر تماسی  هنگامی به کار می رود که استفاه از یک نوع دماسنج تماسی مثل ترمومتر ترموکوپلی عملی نباشد. فرآیند های متعددی در صنعت وجود دارد که دماسنجی آنها یک امر ضروری است مثل اندازه گیری دمای کوره های القایی و غیره که عدم کنترل دمای تجهیزات می تواند موجب خسارت های جبران ناپذیری شود. در چنین فرآیند هایی به دلیل بالا بودن دمای فرآیند ( بیش از 1500 درجه ) نمی توان از تجهیزات اندازه گیر دما با تماس مستقیم  یا دماسنج های تماسی استفاده کرد زیرا قرار دادن تجهیزات در چنین دمایی سبب ذوب شدن یا خراب شدن آنها خواهد شد. هم چنین در مواردی که تماس سنسور دمایی ترمومتر با پروسه امکان پذیر نیست مانند هنگامی که پروسه و جسم تحت اندازه گیری متحرک باشد و یا دمای آن خیلی بالا باشد و یا هنگامی که فرآیند دارای مواد مخرب و زیان آور است از پیرومتر و یا دماسنج غیر تماسی  برای اندازه گیری دمای سطح اجسام استفاده می شود.

اصول کاری پیرومتر

ساده ترین نوع پایرومتر از يك تلسکوپ  ساخته شده است كه در آن يک لامپ  لامپ تنگستنی  كوچک و فيلتری قرمزرنگ قرار داده اند. پایرومتر را به طرف كوره يا هر جسم ديگری كه قصد، اندازه گيری دمای آن را دارند، نشانه گیری می کنند و از پشت لنز تلسکوپ به آن جسم نگاه می كنند. در ابتدا رشته درون لامپ با رنگ تیره بر روی زمينه روشن كوره دیده می شود، با عبور جريان برق از درون رشته تنگستنی لامپ و تنظيم آن به وسيله تغيير مقاومت رئوستایی ، رنگ و روشنایی رشته را با روشنايی زمينه کوره تطبیق داده تا رشته از ديد ناظر ناپديد گردد. با یک درجه بندی متناسب بر روی رئوستا می توان از اين نوع دماسنج برای اندازه گيری دماهای بسيار زياد در حد ذوب و حتی بالاتر بدون نياز به تماس مستقيم استفاده كرد.

قیمت پیرومتر لیزری فروش تا 30 % تخفیف و خرید عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

  ما در این مقاله به موضوعات قیمت ترمومتر آنالوگ- ترمومتر لیزری والو- بهترین مارک دماسنج لیزری- قیمت دماسنج لیزری مادون قرمز پزشکی- انواع دماسنج لیزری- قیمت حرارت سنج- قیمت ترمومتر صنعتی- ترمومتر ديجيتال پرداختیم. در پایان مجددا تاکید می کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله پیرومتر لیزری را با 10 تا 30  % تخفیف فروش بدون واسطه تقدیم مشتریان خود نماییم. توصیه ما به شما عزیزان این است که حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از پیرومتر لیزری از هر فروشگاهی نمایید با یکی از شماره های 8-37139607 – 09101414329 – 31774  در دفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021 یا 33940962 -021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان ما قبل ازخرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید. همچنین میتوانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *