مطالب من

ORP متر چیست؟

خرید دستگاه orp متر خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

اصطلاح “ORP” به عنوان مخفف “اکسیداسیون-احتمال بازی” (Oxidation-Reduction Potential) استفاده می‌شود. ORP یا پتانسیل اکسیداسیون-احتمال بازی، میزان قدرت اکسیداسیون یا احتمال بازی یک ماده را نشان می‌دهد. در شیمی و علوم مرتبط، ORP معمولاً به عنوان یک شاخص برای اندازه‌گیری و کنترل فرآیندهای شیمیایی و زیستی استفاده می‌شود.

ORP متر و طرز کار با آن؟

ORP قدرت انرژی الکتریکی است که توان کار کردن دارد و ما می توانیم آن را با دستگاه ORP متر برحسب میلی ولت اندازه گیری کنیم. در حقیقت ما قدرت اکسیداسیون احیای محلول را بر اساس بار الکتریکی محلول می سنجیم.

 orp بیانگر این واقعیت است که سهم مواد اکسیده نسبت به مواد احیا شده در محیط چه اندازه است و بر این اساس مقادیر مثبت (زمانی که مواد اکسید شده محیط بیشتر است) و یا منفی(وقتی مواد احیا شده بیشتر باشد) به این کمّیت تعلّق می گیرد. pH بالا، دارای خاصیت احیاکنندگی و orpمنفی است. و pH پایین خاصیت اکسیدکنندگی و ORP مثبت دارد.

نحوه کار ORP متر

اکسیداسیون همان چیزی است که سبب قهوه ای شدن سیب و زنگ زدگی فلزات می شود. ماده احیا کننده دقیقاً چیزی است که مانع از فرایند اکسیداسیون می شود و یا آن رابه تاخیر می اندازد. ماده کاهنده این کار را با دادن الکترون انجام می دهد.به عبارت دیگر می توانیم بگوییم یک ماده کاهنده، درحقیقت آنتی اکسیدان است.O.R.P تا حد زیادی نشان دهنده دسترسی مواد به اکسیژن و یا سایر مواد اکسید کننده است.

بنابراین دانستن مقدار O.R.P یا ظرفیت اکسیداسیون و احیا شاید به خودی خود واجد اهمیتی در آبزی پروری نباشد بلکه این اهمیت بدان سبب است که می تواند نشان دهنده وضعیت هوازی(حضور اکسیژن)و یا بی هوازی (فقدان آن )باشد.

آبهای معدنی که در ایران مصرف می شوند دارای ORP مثبت هستند و بنابراین خاصیت آنتی اکسیدانی ندارند. علاوه بر این pH اسیدی و یا خنثی دارند که مناسب سلامتی بدن نیست.

خرید دستگاه orp متر خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

خواهش ما این است که حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دستگاه orp متر را از هر شخص یا فروشگاهی کنید با یکی از شماره های8-37139607- 09101414329-31774  در دفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021 یا 33940962-021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید. همچنین می توانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید. همچنین اگر سوال و ابهامی داشتید می توانید خارج از زمان کاری از طریق واتساپ با شماره 09120324393با ما درتماس باشید. هدف ما جلب رضایت کامل شماست.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *