مطالب من

سختی سنج لاستیک و پلاستیک چیست؟

سختی سنج لاستیک فروش تا 30 % تخفیف و خرید عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

سختی سنج لاستیک و پلاستیک

دستگاه Shore (شور سنج) اولین دستگاه سختی سنجی نبود که Durometer نامیده شد اما امروزه این اسم اغلب به دستگاه Shore سنج یا سختی سنج Shore اطلاق می شود.

واحدهای سختی سنجی لاستیک پلاستیک

چندین واحد سختی سنجی وجود دارد که برای مواد مختلف با خواص مختلف کاربرد دارد. سختی سنج لاستیک دو واحد رایج ASTM D2240 Shore A و Shore D می باشند. واحد Shore A برای پلاستیک های نرم تر و Shore D برای پلاستیک های سخت تر به کار می رود. اما استاندارد ASTM D2240-00 مربوط به دوازده واحد سختی سنجی بسته به استفاده مورد نظر می باشد :  Shore A , Shore B, Shore C, Shore D, Shore DO, Shore E, Shore M, Shore O, Shore OO, Shore OOO, Shhore OOO-S, Shore R . هر واحد Shore عددی بین 0 تا 100 است و هر چه عدد بزرگ تر باشد ماده سخت تر است.

روش اندازه گیری سختی لاستیک پلاستیک

سختی سنج لاستیک مانند بسیاری از سختی سنج های دیگر، عمق تور رفتگی ایجاد شده در ماده توسط یک نیروی مشخص بر پایه پرس استاندارد را اندازه گیری می کند. سختی سنج های ASTM D2240، اندازه گیری سختی اولیه یا سختی تور رفتگی را بعد از مدت زمان معین، ممکن می سازد. این روش شامل اعمال نیروی مشخص به صورت پیوسته و بدون شوک و اندازه گیری سختی (عمق تو رفتگی) می باشد. ماده ای که سختی ان سنجیده می شود حداقل باید دارای ضخامت 6.4 mm (0.25 اینچ) باشد.

مشخصات فیزیکی دستگاه سختی سنج لاستیک پلاستیک :

  1. Shore A: میله با قطر 1.4mm و مخروط کوتاه 35 درجه با قطر 0.79mm
  2. نیروی اعمالی: 8.064 نیوتن
  3. وزن اعمالی: 822 گرم
  4. Shore D: میله با قطر 1.4mm و مخروط کوتاه 30 درجه با قطر 0.1mm
  5. نیروی اعمالی: 44.64 نیوتن
  6. وزن اعمالی: 4.550 کیلو گرم

مثال هایی از مواد Shore A و Shore D:

  • Shore A: لاستیک، تایر ماشین، درزگیر در، چرخ اسکیت، رینگ O شکل هیدرولیک، لاستیک Ebonit، وینیل، چرم، PVC،لاستیک سیلیکون، تفلون ، و …
  • Shore D: پلی استر، ABS، نایلون، پلی یورتان، آکریل، چوب، فیبر کولار، پلی استایرن و …

سختی سنج لاستیک فروش تا 30 % تخفیف و خرید عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

قیمت دستگاه سختی سنج لاستیک- سختی سنج لاستیک شور آ- سختی لاستیک شور- سختی سنج teclock- شور سنج پرداختیم. در پایان مجددا تاکید می کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله سختی سنج لاستیک را با 10 تا 30 % تخفیف فروش بدون واسطه تقدیم مشتریان خود نماییم. توصیه ما به شما عزیزان این است که حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از هر فروشگاهی نمایید با یکی از شماره های 8-37139607- 0910414329-31774 در دفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021یا 33940962-021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان ما قبل ازخرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید. همچنین میتوانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید. این مجموعه همه روزه از ساعت 8 تا 20 در خدمت شما بزرگواران می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *