مطالب من

دستگاه سختی سنج فولاد

قیمت دستگاه سختی سنج فولاد خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

سختی فلزات چیست؟

در مراجع متالوگرافی، سختی فلزات به مقاومت آنان به تغییر شکل پلاستیک توسط نفوذ یک جسم فرو رونده تعریف شده است.به طور كلی معمولاً سختی حاكی از مقاومت در برابر تغییر شكل بوده و این خاصیت در فلزات معیاری از مقاومت آنها در برابر تغییر شكل موقتی یا دائم است. برای كسی كه با علم مكانیك و آزمایش مواد سروكار دارد به احتمال زیاد سختی به معنی مقاومت در برابر فرورفتگی است. برای یک مهندس طراح سختی غالباً یك كمیت معین و از نظر اندازه گیری ساده می باشد و اطلاعاتی از استحكام و عملیات حرارتی فلز به دست می دهد.

سختی یك خاصیت اساسی ماده نیست اما در رابطه با خواص پلاستیكی و الاستیكی قطعه مطرح می شود. برای مثال برای یك قطعه خاص، مقدار سختی در دو نقطه مختلف آن ممكن است فرق داشته باشد. در صورتیكه خصوصیتی مثل مدول الاستیسیته برای یك قطعه مشخص می باشد. روش آزمایش و آماده كردن نمونه معمولاً ساده است و از نتایج ممكن است در مشخص کردن خصوصیات مكانیكی دیگر استفاده شود. تست سختی به طور گسترده ای در بازرسی ها و كنترل قطعات مورد استفاده قرار می گیرد.معمولاَ اصطلاح سختی به خاصیت اجسام در مقابل نفوذ جسم دیگری به سطح آنها و میزان مقاومت و نفوذپذیری آنها اطلاق می شود.

 

آصول سختی سنجی

اصول سختی سنجی بر پایه اندازه گیری مقاومت جسم در مقابل فرو رفتگی است كه اساس و مبنای دستگاههای اندازه گیری مختلف می باشد. ابزار فرو رونده، در جسم، در آزمون سخت سنجی ممكن است به صورت ساچمه، مخروط ناقص، یك سطح و یا هرم باشد كه معمولا از فولاد سخت یا الماس ساخته شده و تحت یك نیروی ایستا (استاتیك) بكار برده می شود.

در سختی سنجی فرو روندگی، به دو طریق ممكن است سختی را اندازه گیری نمود. یا باری كه بایستی تا عمق معینی فرو رفتگی را ایجاد نماید، اندازه گیری می شود و یا مقدار گودی ایجاد شده توسط یك بار مشخص اندازه گرفته خواهد شد. در آزمایش واجهش، یك بار متحرك و یا ضربه ای بر روی سطح قطعه مورد آزمایش انداخته می شود.

مقدار واجهش اندازه گرفته شده، سختی قطعه مورد آزمایش را نشان می دهد. شاید متداول ترین آزمایش های سختی سنجی بر روی فلزات، آزمونهای برینل و راكول باشد، هر چند انواع آزمایشات سختی سنجی دیگری نیز امروزه با توجه به زیاد شدن فولادهای سخت و سخت تر شدن سطوح فولادها مورد استفاده قرار گرفته اند.

این آزمایشات شامل سختی سنج شور، ویكرز، مونوترون (آزمایش با گلوله الماس)، راكول سوپرفیشیال (سختی سطحی راكول) و سختی سنج هربرت می باشد.همچنین لزوم تعیین سختی قطعات بسیار نازك، قطعات بسیار ریز و تعیین گرادیان سختی (افت نسبی سختی) در فواصل بسیار كم و در لایه های نازك، سبب ابداع دستگاههای ریز سختی سنج ها مثل ریز سختی سنج نوپ شده است.

اهمیت سختی سنجی مواد

مطمئنا ارزش و اهمیت ویژگی های مواد را نمی توان نادیده گرفت. اطلاعات حاصل از تست سختی می تواند به همراه سایر تکنیک های تائید کیفیت مواد از قبیل تست کشش و فشار مورد استفاده قرار گرفته و مکمل آنها باشد.

اطلاعات بدست آمده از سختی سنجی و اهمیت آن در سازه های ساختمانی، صنعت خودرو، هوا فضا، کنترل کیفیت و… را در نظر بگیرید. با در دست داشتن این ویژگی ها، بینش ارزشمندی برای دوام، قدرت، انعطاف پذیری و قابلیت های انواع مختلف قطعات که از مواد خام به کالای نهایی تبدیل می شوند فراهم می گردد.

قیمت دستگاه سختی سنج فولاد خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

ما در این مقاله به موضوعات قیمت سختی سنج- قیمت دستگاه سختی سنج جدیدی- سختی سنج فلزات دست دوم- قیمت دستگاه سختی سنج آب- قیمت سختی سنج سنگ- فروش دستگاه سختی سنج فلزات- قیمت سختی سنج پرتابل  پرداختیم. در پایان مجددا تاکید می کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله دستگاه سختی سنج فولاد را با مناسبترین قیمت و تضمین اصالت کالا در ایران تامین نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان گرامی نماییم. توصیه و خواهش ما این است که حتما و حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از دستگاه سختی سنج فولاد را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های همراه ۰۹۱۰۱۴۱۴۶۲۹ – ۳۱۷۷۴-۰۵۱ در دفتر مشهد یا با شماره های ۲-۳۳۹۴۰۹۶۱-۰۲۱ در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید. همچنین می توانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *