مطالب من

انواع منبع تغذیه

منبع تغذیه قابل برنامه ریزی DC خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

انواع منبع تغذیه

انواع منبع تغذیه را با توجه به نوع نمایش مقادیر ولتاژ و جریان می توان به دو دسته منبع تغذیه آنالوگ و منبع تغذیه دیجیتال تقسیم نمود که در منبع تغذیه نوع آنالوگ مقادیر ولتاژ و جریان توسط دو عقربه قرار گرفته بر روی صفحه مدرج نمایش داده می شود و در منبع تغذیه دیجیتال مقادیر ولتاژ و جریان توسط Seven Segment و یا LCD نمایش داده می شود . به طور معمول خروجی این منابع تغذیه دارای سیستم حفاظتی است و در صورتی که خروجی اتصال کوتاه شود، در بعضی منبع تغذیه ها قابلیت جریان دهی وجود دارد و در برخی جریان خروجی صفر می شود.

منبع تغذیه DC

برخی از منبع تغذیه DC از برق اصلی به عنوان منبع انرژی استفاده می کنند.چنین منبع تغذیه ای گاهی از یک ترانسفورماتور برای تبدیل ولتاژ ورودی به یک ولتاژAC بالاتر یا پایین تر استفاده می کنند. منبع تغذیه قابل برنامه ریزی DC –   برای تبدیل ولتاژ متناوب به ولتاژ مستقیم ضربانی از یکسوساز (rectifier) استفاده می شود و به دنبال آن یک فیلتر (filter) متشکل از یک یا چند خازن (capacitors), مقاومت (resistors) و گاهی القاگر (inductors)برای فیلتر کردن بیش تر ضربان قرار می گیرد. باقی مانده ولتاژ متناوب کوچک ناخواسته در فرکانس برق اصلی یا دو برابر آن (بسته به این که از یکسو سازی نیم موج یا تمام موج استفاده شود) به ناچار در ولتاز خروجی مستقیم سوار می شود.

منبع تغذیه AC

منبع تغذیه AC، به طور معمول ولتاژ را از یک پریز برق می‌گیرد و آن را به ولتاژ مورد نظر کاهش می‌دهد. ممکن است مقداری فیلترینگ نیز انجام شود.

منبع تغذیه تنظیمی خطی

ولتاژ تولید شده توسط یک منبع تغذیه غیر تنظیمی، بسته به بار و تغییرات در ولتاژ تغذیه AC تغییر می‌کند. برای کاربردهای حساس الکترونیکی، برای تنظیم دقیق ولتاژ می‌توان از یک رگولاتور خطی (linear regulator) استفاده کرد و در مقابل نوسانات ولتاژ ورودی و بار آن را ثابت نگه داشت. همچنین رگولاتور تا حد زیادی نوسان و نویز جریان مستقیم خروجی را کاهش می‌دهد. رگولاتور خطی اغلب یک محدودیت جریان (current limiting) ایجاد می‌کند که از منبع تغذیه و مدار متصل به آن در برابر اضافه جریان حفاظت می‌کند.

منبع تغذیه سویچینگ

در یک منبع تغذیه سویچینگ (switched-mode power supply) یا SMPS، ورودی برق AC به طور مستقیم یکسو و سپس فیلتر می‌شود تا یک ولتاژ DC به دست آید. منبع تغذیه قابل برنامه ریزی DC –  سپس ولتاژ DC به دست آمده توسط مدارات سویچینگ الکترونیکی با یک فرکانس بالا روشن و خاموش روشن می‌شود و در نتیجه یک جریان AC تولید می‌کند که از یک ترانسفورماتور فرکانس بالا و یا القاگر عبور می‌کند.

منبع تغذیه ولتاژ بالا

یک منبع تغذیه ولتاژ بالا (high voltage power supply) دستگاهی است که خروجی آن صدها یا هزاران ولت است. برای جلوگیری از ایجاد قوس، خرابی عایق و یا تماس تصادفی انسان از اتصالات ویژه‌ای استفاده می‌شود. ویژگی‌های اضافی موجود در منبع ولتاژ بالا ، توانایی معکوس کردن قطب خروجی همراه با استفاده از بریکرهای مدار (circuitbreakers) و اتصالات ویژه (special connectors) برای به حداقل رساندن قوس و تماس تصادفی با دست انسان می‌باشد.

منبع تغذیه قابل برنامه‌ریزی

منبع تغذیه قابل برنامه‌ریزی (programmable power supplies) امکان کنترل از راه دور ولتاژ خروجی را به وسیله یک سیگنال ورودی آنالوگ یا یک واسط کامپیوتری مانند RS232 یا GPIB فراهم می‌کنند. خواص متغیر شامل ولتاژ، جریان و فرکانس (برای دستگاه‌های با خروجی AC) هستند. این منابع تغذیه دارای مدارهای پردازنده، مدارهای برنامه‌ریزی ولتاژ/جریان، شنت جریان و خوانش مجدد ولتاژ/جریان هستند.

منبع تغذیه اضطراری

منبع تغذیه اضطراری (uninterruptible power supply) یا UPS توان خود را از دو یا چند منبع به طور همزمان میگیرد. معمولا UPS به طور مستقیم از برق AC تغذیه می شود، در حالی که به طور همزمان یک باتری ذخیره سازی را شارژ می کند. در صورت افت یا قطعی برق اصلی ، باتری فوراً وارد مدار می شود و بنابراین بار هرگز دچار وقفه نمی شود. در مورد کامپیوتر ها ، UPS به کاربر زمان کافی را برای خاموش کردن مناسب سیستم می دهد.

منبع تغذیه قابل برنامه ریزی DC خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

ما در این مقاله به موضوعات منبع تغذیه قابل برنامه ریزی چیست- منبع تغذیه آزمایشگاه- منبع تغذیه ac متغیر- منبع تغذیه آزمایشگاهی خرید- منبع تغذیه دیجیتالی- منبع تغذیه ولتاژ- منبع تغذیه dc پرداختیم. در پایان مجددا تاکید می کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله منبع تغذیه قابل برنامه ریزی  را با مناسبترین قیمت و تضمین اصالت کالا در ایران تامین نموده و بدون واسطه تقدیم مشتریان گرامی نماییم. توصیه وخواهش ما این است که حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از منبع تغذیه قابل برنامه ریزی را از هر شخص و شرکتی نمایید با یکی از شماره های8-37139607- 0910414329-31774  دردفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021یا 33940962-021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید.همچنین میتوانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *