مطالب من

مولتی متر اتورنج

مولتی متر اتورنج ارزان قیمت خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

مولتی متر چیست؟

مولتی متر اتورنج یکی از ابزار های بسیار مهم و کاربردی در زمینه برق و الکترونیک می باشد که تکنسین های برق و الکترونیک به واسطه آن، کمیت های الکتریکی را اندازه گیری می نمایند. به طور کلی یک مولتی متر شامل امکاناتی از قبیل اندازه گیری ولتاژ، جریان و مقاومت الکتریکی می باشد که در بسیاری از مدل های جدید امکاناتی مانند اندازه گیری ظرفیت خازن و سلف، تست اتصال کوتاه، تست قطعات الکترونیکی مانند دیود و ترانزیستور و اندازه گیری دما اضافه شده است. هنوز هم برخی از تعمیرکاران قدیمی، به این دستگاه اهم متر می گویند. تفاوت قیمتی مولتی متر ها بیشتر برای دقت اندازه گیری آن هاست اما بعضی از آن ها، آپشن های خاصی دارند که می تواند روی قیمت گذاری آنها تاثیر داشته باشد.

 

انواع مولتی متر

به مولتی متر هایی که قابلیت اندازه گیری مقادیر سلف و خازن را نیز دارا می باشند، مولتی متر و LCR متر گویند که ساده شده کمیت های سلف L، خازن C و مقاومت R می باشد. همچنین ممکن است مولتی متر فقط مقدار خازن و مقاومت را اندازه گیری نماید که در این صورت به آن مولتی متر با قابلیت اندازه گیری ظرفیت خازن می گویند .

طرز کار مولتی متر

نحوه کار این دستگاه به این صورت است که کاربر توسط پراب (سیم های مولتی متر) کمیتی الکتریکی را اندازه گیری می کند و حاصل اندازه گیری بر روی یک صفحه نمایش داده می شود. بسته به این که صفحه نمایشگر به صورت عقربه ای باشد یا دیجیتال، مولتی متر ها به دو دسته دیجیتال و آنالوگ تقسیم بندی می شوند. در نوع آنالوگ، داده های اندازه گیری به واسطه یک عقربه بر روی یک صفحه مدرج نمایش داده می شود و در نوع دوم که دیجیتال نام دارد، داده ها توسط یک صفحه نمایش LCD به کاربر نمایش داده می شود. نکته بسیار مهم دیگر در فرایند اندازه گیری، تنظیم رنج اندازه گیری می باشد که در مولتی متر ها، این کار توسط یک سلکتور که بر روی خود مولتی متر قرار گرفته است صورت می گیرد. برای مثال زمانی که می خواهیم کمیت ولتاژ را اندازه گیری نماییم، سلکتور را بر روی اندازه گیری ولتاژ قرار می دهیم و نیز رنج ولتاژ اندازه گیری را انتخاب می کنیم.

به همراه مولتی متر چه چیزهایی قرار دارد؟

بر روی هر دستگاه مولتی متر، حداقل یک پراب یا همان کابل اندازه گیری قرار دارد. در بیشتر مدل ها، یک پراب برای اندازه گیری ولتاژ، جریان، مقاومت و … قرار می دهند و یک پراب صرفا برای اندازه گیری دما. علاوه بر پراب های روی دستگاه، می توانید نمونه های خاصی را به صورت جداگانه از بازار تهیه کنید. مولتی متر اتورنج – برای بعضی از کارها، نیازی نیست از پراب سوزنی استفاده کنید اما در بعضی از قطعات الکترونیکی، آنقدر قطعات کوچک هستند که مجبور هستیم از پراب سوزنی استفاده کنیم.

مولتی متر اتورنج ارزان قیمت خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

در این مطلب به موضوعات مولتی متر خوب و ارزان- قیمت مولتی متر کلمپی- قیمت مولتی مترخارجی- مولتی متر دیجیتال- مولتی متر دیجیتال- قیمت آمپر متر- خرید مولتی متر دست دوم- مولتی متر زویی پرداختیم. باز هم تاکید می کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله مولتی متر اتورنج را با قیمتی رقابتی و بهترین خدمات پس از فروش تقدیم شما بزرگواران نماییم. خواهش ما این است که حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از مولتی متر اتورنج را از هر شخص یا فروشگاهی کنید با یکی از شماره های8-37139607- 0910414329-31774  در دفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021یا 33940962-021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید. همچنین می توانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید. همچنین اگر سوال و ابهامی داشتید می توانید خارج از زمان کاری از طریق واتساپ با شماره 09120324393با ما درتماس باشید. هدف ما جلب رضایت کامل شماست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *