مطالب من

مولتی متر دیجیتال

خرید مولتی متر دیجیتال جیبی خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

مولتی متر دیجیتال

مولتی متر دیجیتال یکی از ابزارهای حیاتی در حیطه‌ی کاری کسانی است که با برق و وسایل برقی سروکار دارند. مولتی متر می‌تواند فاکتورهایی مثل آمپر، ولتاژ، اهم، مقاومت، ظرفیت خازن و… را اندازه‌گیری کرده و همچنین سالم یا معیوب بودن دستگاه الکتریکی، برد و ماژول الکترونیکی را برای ما مشخص کند؛ به عبارتی دیگر مولتی متر می‌تواند تمام اتفاقاتی را که در یک مدار الکترونیکی رخ می‌دهد به ما نشان ‌دهد.

 

ولت‌متر اوومتر

این ابزار سنجش به نوعی هم‌زمان کار سه وسیله‌ی اهم متر، ولت متر و آمپر سنج را انجام می‌دهد؛ به طوری که گاهی به ولت‌متر آومتر نیز می‌گویند. خرید مولتی متر دیجیتال جیبی –  آومتر ترکیبی از حروف اول کلمه‌های آمپر، ولت و اهم است. همچنین برخی از ماژول‌ها هستند که به صورت دیجیتال ولتاژ و آمپر را نشان می‌دهند برای نمونه

مدل‌های مختلف مولتی‌متر

با اینکه مدل‌های متفاوتی از مولتی‌متر وجود دارد ولی در واقع پایه‌ی کار همه‌ی آن‌ها یکی است. به طور کلی مولتی‌مترها به دو دسته‌ی آنالوگ و دیجیتال قابل دسته بندی هستند که در مدل‌های مختلفی مثل رومیزی، پرتابل، قلمی، جیبی و … طراحی و ساخته می‌شوند.

مولتی‌مترهای آنالوگ

مولتی‌مترهای آنالوگ یا عقربه‌ای تقریبا دیگر از رده خارج شده‌اند و جای خود را به مولتی‌مترهای دیجیتال داده‌اند. در مولتی‌مترهای آنالوگ مقدار کمیت مورد نظر از طریق یک عقربه نشان داده می‌شود.

مولتی‌متر دیجیتال  یا DMM

این نوع از مولتی‌مترها دارای صفحه‌ی نمایشگر هستند و کمیت مورد نظر را به صورت عدد و رقم نشان می‌دهند. خرید مولتی متر دیجیتال جیبی –  مهم‌ترین قسمت‌های اصلی در یک مولتی‌متر دیجیتال عبارتند از: پراب‌ها، پورت‌ها، صفحه‌ی دیجیتال، گردونه‌ی قابل چرخاندن (سلکتور) و صفحه‌ی دیجیتال که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم.

پورت‌ها Ports

هر مولتی‌متر ‌برای اندازه‌گیری کمیت‌های متفاوت دارای چند پورت است؛ پورت  COM که پراب سیاه رنگ به آن متصل می‌شود، پورت اندازه‌گیری جریان که اغلب با علامت اختصاری AmAµ نشان داده می‌شود؛ پورت اندازه‌گیری جریان‌های بزرگ که با علامت اختصاری A 10 نشان داده می‌شود؛ پورت اندازه‌گیری ولتاژ و مقاومت و تست اتصالات که اغلب با علامت اختصاری vΩ نشان داده می‌شود.

نحوه کار با مولتی متر

پراب Prob

مولتی‌مترها اغلب دو پراب به رنگ‌های قرمز و مشکی دارند که پراب مشکی معمولا به پورت COM و پراب قرمز به پورت‌های دیگر وصل می‌شود. پراب‌های سوزنی برای تست قطعه‌های smd بکار برده می‌شوند و پراب‌های‌ های (high)  ولتاژ برای تست سطح ولتاژهای بالا قابل کاربرد هستند. پراب تضعیف کننده یا تقسیم کننده ولتاژ 1 به 100، در زمان‌هایی که می‌خواهیم ولتاژی بالاتر از 1000 ولت را اندازه‌گیری کنیم قابل استفاده هستند. لینک: یک نمونه

مولتی متر رومیزی

این مدل از مولتی‌مترهای دیجیتال که اغلب در آزمایشگاه‌ها استفاده می‌شوند دارای دقت بالایی در اندازه‌گیری هستند.

مولتی متر انبری

این نوع مولتی‌متر دیجیتالی دارای یک انبر یا چنگک است که باعث می‌شود برای اندازه‌گیری جریان برخلاف مولتی‌مترهای معمولی، نیازی به سری کردن مولتی متر با المان‌های مورد نظر نباشد.

آموزش روش کار با مولتی‌متر

چطور وجود اتصال الکتریکی  در وسیله‌ی برقی را با مولتی‌متر بسنجیم؟ اگر در مدار الکتریکی وسیله‌ی برقی مورد استفاده‌ی شما بین اتصالات قطعی وجود داشته باشد، جریان برق به همه‌ جای وسیله‌ی برقی نمی‌رسد و در نتیجه قادر به کار کردن نیست. خرید مولتی متر دیجیتال جیبی –   شما می‌توانید با استفاده از مولتی‌تر به راحتی از وجود قطعی در اتصالات آگاه شوید. برای انجام این تست دستگاه حتما باید خاموش باشد،

دوشاخه‌ی آن در پریز نباشد و همچنین هیچ باتری روی دستگاه نباشد. حالا پراب قرمز را به پورت vΩ و پروب سیاه را به ورودی COM وصل کنید و سر دیگر پراب‌ها را به مدار دستگاه وصل کنید. اگر مولتی‌متر شما آیکونی شبیه به موج صوتی دارد، سلکتور را روی این حالت قرار دهید؛ اگر اتصال در دستگاه شما وجود داشته باشد مولتی‌متر بوق ممتد می‌زند ولی اگر اتصالی در مدار نباشد مولتی‌متر بوق نمی‌زند یا بوق آن ممتد نیست.

اندازه‌گیری ولتاژ با استفاده از مولتی‌متر

هر دو ولتاژ AC و DC با مولتی‌متر قابل اندازه‌گیری هستند. برای اندازه‌گیری ولتاژ DC سلکتور مولتی‌متر را روی علامت V‌ قرار دهید و برای اندازه‌گیری ولتاژ AC سلکتور را روی علامتṼ قرار دهید.  فیش پراب قرمز رنگ را به ورودی vΩ وصل کنید و سر دیگر آن را به ترمینال مثبت و سر پراب مشکی را به ترمینال منفی دستگاه وصل کنید؛ به یاد داشته باشید که مولتی‌متر را به صورت موازی به مدار وصل کنید. عددی که نمایشگر نشان می‌دهد، مقدار ولتاژ است.

خرید مولتی متر دیجیتال جیبی خرید تا 30 % تخفیف و فروش عمده جزئی و حراج | ابهرالکتریک

در این مطلب به موضوعات بهترین مولتی متر دیجیتال- مولتی متر دیجیتال چیست- قیمت اهم متر دیجیتال- راهنمای خرید مولتی متر- قیمت مولتی متر دیجیتال هیوکی- خرید مولتی متر دست دوم- مولتی متر خوب و ارزان پرداختیم. باز هم تاکید می کنیم که ما در فروشگاه اینترنتی ابهر الکتریک تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بتوانیم تمام تجهیزات اندازه گیری از جمله مولتی متر دیجیتال جیبی را با قیمتی رقابتی و بهترین خدمات پس از فروش تقدیم شما بزرگواران نماییم. خواهش ما این است که حتما قبل از اینکه تصمیم به خرید یک نمونه از مولتی متر دیجیتال جیبی را از هر شخص یا فروشگاهی کنید با یکی از شماره های8-37139607- 0910414329-31774  در دفتر مشهد یا با شماره های 33940961-021یا 33940962-021 در دفتر تهران تماس برقرار کنید تا از مشاوره های رایگان قبل خرید و همچنین لیست قیمت نهایی مطلع شوید. همچنین می توانید از طریق ایمیل سازمانی  info@abhar-electric.ir باما در ارتباط باشید. همچنین اگر سوال و ابهامی داشتید می توانید خارج از زمان کاری از طریق واتساپ با شماره 09120324393با ما درتماس باشید. هدف ما جلب رضایت کامل شماست.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *