مقالات الکترونیک و برق صنعتی

معرفی میگر و تستر عایق کابل

معرفی میگر و تستر عایق کابل

معرفی میگر و تستر عایق کابل

در زیر توضیحاتی در مورد عایق کابلها و تست عایق کابل (میگر زدن ) خواهیم داد .

به طور کلی هر نوع هادي كه بتواند جريان برق را از داخل خود عبوردهد وتوسط موادي ازمحيط اطراف خود عايق يا ايزوله شده باشد بطوريكه ولتاژ روي سطح عايق برابر صفر و در روي سطح سيم يا هادي برابر ولتاژ عبور جريان باشد كابل ناميده مي شود

عايق كردن كابل به اين جهت است كه چون كابل در زير زمين نصب شده است باعث اتصال هادي به زمين نشده و ولتاژ در روي بدنه عايق صفر باشد. همچنین در ارتباط با سيم هاي هوائي ذكر واژه ی ولتاژ در مورد مشخصات كابل ضروري نيست ولي در مورد كابل هاي زير زميني علاوه بر مشخصات فني كابل شامل سطح مقطع و نوع عايق و جنس آن از نظر مقاومت هاي مكانيكي بايد ولتاژ كابل نيز ذكر گردد و همچنين يك رشته يا سه رشته بودن آن هم نيز مشخص شود. برای تست عایقی کابل میتوان از میگر یا تستر عایق کابل استفاده کرد و براي عايق كردن كابل هاي الكتريكي و بسته به نوع مصرف از مواد مختلفي استفــاده مي شود كه مهمترين آنها ، كاغذهاي آغشته به روغن مخصوص ،مواد لاسـتيكي وپــلاستيكي ( P.V.C) و مواد مختلف ديگر ميباشد كه در جاي خود به آنها اشاره مي شود و همچنين چون كابلهاي زير زميني در معرض انواع فشارهاي مكانيكي مختلف قرار مي گيرد داراي قسمتهاي محافظ مانند نوارهاي فلزي بوده و براي جلوگيري از نفوذ آب به داخل كابل يك غلاف سربي در روي تمام نوارهاي محافظ و عايق قرار داده و براي محافظت اين غلاف سربي نيز عموما از لايه ديگري از يك نوع عايق ويا از قير گوني استفاده مي شود. در مواردي هم که استفاده از خط های با هاديهاي لخت منجر به بروز حوادث گذرا مي شود و يا اينکه رعايت حريم و ساير نکات فني و ايمني شبکه برق مقدور نيست استفاده از کابلهاي خود نگهدار هوايي راه حل منطقي است . از عمومی ترین اين موارد مي توان به مسيرهايي اشاره نمود که داراي عرض کم بوده و يا در آنها موانعي از قبيل رديف درختان وجود دارد .

ميگر يا تستر عايق Insulation Tester معمولا جهت ارزيابي کيفيت عايقها در ولتاژهاي بالا استفاده می شود. جهت بالا بردن عمر مفيد این تجهيزات الکتريکي -آزمايشات مفصل بندي و سركابلها و مکان بازبيني و تست هاي نظارتي هنگام تحويل و دريافت کالا از انبار تجهيزات نیز از دستگاه میگر استفاده می کنند.

دستگاه میگر را را با جستجو عبارات کلیدی زیر می توانید پیدا کنید.از قبیل : تستر مقاومت عایق ، میگر دیجیتال ،اهم متر کابل ، نشت یاب و مقاومت سنج کابل و …

جهت سفارش آنلاین و خرید اینترنتی انواع تستر عایق ، بالاترین کیفیت و ارزان ترین قیمت می توانید به فروشگاه اینترنتی آنلاین بهروز مراجعه کنید. شرکت بهروز تامین کننده و ارائه کننده بهترین قیمت میگر می باشد .بازرگانی بهروز و نماینده رسمی برند های مارمونیکس ، کیوریتسو ، هیوکی ، مستک ، لوترون و… در ایران می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *